neljapäev, 26. detsember 2013

Arusha

Täna tähistasime jõulude teist püha väljasõiduga Arushasse. Kuna olime just paar päeva tagasi ostnud ka Tansaania reisijuhi (mainin siinkohal ära, et näiteks Keenia reisijuhti mul siiamaani ei ole), siis kulges tänane päev kuidagi väga mugavalt ja Aafrika kohta sündmustevaeselt. Aga alustame algusest. Hommik oli siiski Aafrika-pärane. Nimelt on meie hostelil (mis asub 3 km kesklinnast) kolm korda päevas käiv tasuta shuttle buss ning kui me täna hommikul teatasime oma soovist selle bussiga linna minna, siis saime vastuses, et "driver is not around". Oma mzungu planeerimishingega tegin ma selle peale "driverile" valmis kirjaliku graafiku, et millal me järgneva nädala jooksul bussi kasutada tahame ning jään lootma, et homme hommikul ta on "around".
Kuigi Kilimanjaro mägi on meil põhimõtteliselt värava ees, ei näinud me esimesed 5 päeva Moshis olles seda lumist küngast kordagi. Kui me lõpuks laupäevahommikul keeletundi jalutasime ning ma klapid peas muusikat kuulates enda ees Mount Kilimanjarot nägin, oli üllatus suur. Nüüd tean paremini. Kilimanjarot näeb hommikuti, enne üheksat. Hilisemal ajal on ta pilvedes.

Igahommikune traditsiooniline pilt koduvärava eest

ARUSHA

Kuna Arusha on üsna suur linn ning seal on oluliselt rohkem kui üks bussipeatus, siis ma ei hakanud enne kohalejõudmist isegi mitte oletama, et millisesse meid viiakse. Seega kõndisime maha tulles lihtsalt suunas, kus tundus olevat veidi asustust ning istusime maha esimesse korralikumasse hotelli, kus oma asukoha kaardil ja edasised plaanid kindlaks tegime. Nii reisijuhi kui ka varem Arushas käinute juttude põhjal olin ma valmis selleks, et kohe bussijaamas hüppab meile peale vähemalt 10 "sõpra/abilist", kellest pooled meil veel kuskil pool tundi erinevaid teenuseid pakkudes järgi jõlguvad ning panin end enne bussist väljumist vaimselt valmis ignoreerimismaratoniks.
Tellid kohvi - saad komplekti: suhkrutoos, piimatermos, tass ja kohvipuru.
Africafe
Turistide peale on ka mõeldud...
Kaardid on ägedad :)
Arushas (ja ka Moshis) on iga suurema ringtee keskel kas mõni mälestusmärk, elevandikujukesed või äärmisel juhul coca cola kell.

Arusha kesklinnas oli surnuaed - esimest korda avastasin suure surnuaia Aafika linna südalinnast.

Ühel betoonseinal oli ka huvitavate piltidega jäädvustatud meie kõigi ajalugu läbi tansaanlaste silmade...

Ringteed...kellad ja elevandid

Majad erinesid stiililt oluliselt minule harjumuspärastest keskmistest Keenia linnadest

Ei kurda, täitsa kena linn ju :)
Minu lemmiktänav Arushas - elu seal käis, seetõttu tegin ka vaid ühe pildi, et koju siiski oma fotokaga koos jõuda. Somali roadil oli väga vinge turg - nii kinnine turg kui teeäärsed puuviljade ja kõige muu tädid. Somali roadil käis elu isegi jõulude teisel pühal (enamus kohti oli täna kinni).
Lõpetuseks tõestus, et ka Aafrikas on üleval jõulukaunistused
Päev Arushas möödus rahulikult ja sündmustevaeselt (mis on Aafrikas pigem hea asi). Meid tüütasid vaid mõned "abipakkujad", kellest saime täieliku ignoreerimistaktikaga üllatavalt kiiresti lahti. Ei tea, kas asi oli jõuludes või milleski muus, aga mulle Arusha meeldis, väga!